Sonbahar 2013 Anime Sıralaması



2013 sonbahar sezonu tamamlandı. Bu yazıyı ne zaman yayınlayacağım tam olarak bilmiyorum ama yayınladığım zaman sezon biteli bir, iki hafta olmuş olacak büyük ihtimalle. Genel olarak özellikle yeni sezonu gelen seriler sayesinde başarılı bir sezonu geride bıraktık. İzlemeyi başarabildiğim, yarıda bırakmadığım 13 seriden sadece 6 tanesi tamamlandı. Geriye kalanlarsa kış sezonunda da devam edecek. Bu tamamlanmayan animelerin sıralamadaki yerleri ilk yarıları baz alınarak yapıldı. Yani genellikle ilk 13 bölüm. Onlarla ilgili yapılan değerlendirmelerde sadece ilk 13 bölüme kadar olan kısımı kaplıyor. Fazla uzatmadan başlayayım.


Dokunmadıklarım


  • Evet dokunmadıklarım, yani bu sezon bir bölümünü bile izlemediğim animelerden başlıyoruz. Buradaki animelerin çoğunu izlemememin nedeni devam serileri olmaları ve benim önceki sezonlarını izlememiş olmam. Yani bu kısaca bahsedeceğim animeler bu sıralamada yer almıyorlar ve potansiyel olarak benim sıralamada en yükseğe koyduğum animeden daha iyi olabilirler.


Infinite Stratos 2
İlk sezonunu izlemediğim için bu sezonu da izleyemediğim başka bir seri. Bilim kurgu görünümlü harem serisi bildiğim kadarıyla. Hanazawa Kana için belki bir gün izleyebilirim. ( Dediğim an da MAL puanına baktım ve vazgeçtim.)

Yozakura Quartet: Hana no Uta
Bu devam serisi değil de ama alternatif ovaları vardı galiba ondan pek bulaşmak istemedim. Bulaşmam da herhalde.

Kyousogiga
Bununda geçen sene special'ları falan vardı. Ne olduğunu tam bilmiyorum bulaşmayayım dedim. Ama gördüğüm kadarıyla bayağı bir övülüyor ve farklı bir anime olduğu söyleniyor. Zamanım olduğu bir ara izleyebilirim.

Log Horizon
''Biz oyun diye geldik ama çıkamıyoruz kapalı kaldık.'' Bu bana bir yerden  tanıdık geldi. Vallaha kusura bakma Log Horizon sen ön yargı kurbanı oldun. Ama birini suçlayacaksan izlemeyenleri değil SAO'yu suçla.

Aoki Hagane no Arpeggio: Ars Nova
Sana bakacaktım ama bakamadım öbürlerinden vakit bulamadım. Zaten Mecha benim tarzım da değil biliyorsun. Belki bir gün diyeceğim ama arşivimde o kadar çok izlenmemiş güzel seri var ki sana sıra geleceğini sanmıyorum Arpeggio :(

Kakumeiki Valvrave: Second Season
+Devam serisi + mecha
-Sayanora valvrave
+Seiyuu kadrosu
- Dur bir otur nereye gidiyorsun şaka yaptım. İzlenecekler listeme aldım seni.

Hajime no Ippo: Rising
Hajime no ippo'yu izlemeyi çok isterdim ama henüz bu seriye yetişemedim. İlk sezonuna 1,2 sene önce başlamıştım. Sarmıştı beni hızlıca ilerliyordum, ortalara gelmiştim. Ama o zaman beklemeye almam gerekti. Sonra da bir iki kere yeniden başlama denememde HD'ye alışan bünyem 4.3'te izlemeyi kaldıramadı. Bir gün mutlaka hepsini izleyeceğim.

Freezing Vibration
İlk sezonunu izlemediğim için izlemediğim başka bir seri. Ecchi olduğunu biliyordum. Ama bir iki sitede resimlerini falan görünce ağır Ecchi olduğunu anladım. Belki bir gün canım bu tarz bir anime isterse artık... :)


Dayanamadıklarım




  • Evet efendim bunlarda izlemeye başladığım ama sonunda dayanamayıp salladığım seriler. Sıralama şimdi başlıyor!


20 - Sekai de Ichiban Tsuyoku Naritai
Şimdi önce şunu söyleyeyim bunun sıralamaya girmesi iyi olduğu anlamına gelmiyor. Bu sezon göz attığım animeler içinde en felaketi olduğu anlamına geliyor. Sekaide ichiban, zaten saçma olacağı belli olan bir animeydi. Süper ünlü seiyuular'ın erotiğimsi (?) seslerini merak ettiğim için biraz bakayım dedim... Ama yok! İlk bölümün 5 dakikasına zor dayanabildim.



19 - Blazblue: Alter Memory
Blazblue benim de daha önce oynadığım ünlü bir dövüş oyununun uyarlaması. Oyun normal dövüş oyunlarının aksine VN tarzı geniş bir senaryo moduna sahip. Bundan dolayı iyi bir uyarlama olabileceği fandom'un genel kanısıydı. Ama Blazblue berbat bir uyarlamayla karşımıza çıktı. Ve ben şahsen iki bölümden fazla dayanamadım. Mal puanı'da ne kadar kötü olduğunun bir kanıtı.



18 - Coppelion
Post-apokaliptik bir dünya ve sağlam bir animasyon sundu karşımıza Coppellion. Ama burada sürekli okul kıyafeti ile dolaşan kızların tam olarak ne yapmaya çalıştığını anlayamadım. Daha doğrusu anlayacak kadar dayanamadım.



17 - Galilei Donna
Galileo Donna başta ilginç bir konusu varmış gibime geldi. Aramın pek iyi olmadığı Mechalara yoğun bir şekilde odaklanan seri, çok sıkıcı ilerlemesiyle Mechalara katlanmama gerek olmadığını bir kaç bölüm içerisinde belli etti.



16 - Yuushibu
Yuushibu, pek amacı olmayan sadece Ecchi ile ön planda olmaya çalışan bir seriydi. Böyle bir seriye göre kaliteli animasyonu için biraz katlandığım serinin doğal güzellikleri (aslen çizim ama :D ) bile çok fazla dayanmama yetmedi.


 Sandığınız gibi değil!!!

15 - Walkure Romanze
Bu da yine echhi-fan service odaklı, yetişkin içerikli bir VN (Eroge) uyarlaması. Yukarı da örneği olan, başarılı ve komik cinsel göndermeleri ile öncekilere göre biraz daha iyi bir yapım olan Walkure, yine de sonuna kadar izlenebilecek kadar iyi değildi.




14 - Samurai Flamenco
Küçüklüğünden itibaren kahramanlık şovlarından etkilenen, güçlü adalet duygusuna sahip bir adamın kahraman olmaya çalışması. Konusu itibariyle bana ''Kick-Ass'' filmini hatırlatan Samurai Flamenco başlarda idare eder olsa da bölümler geçtikçe sıkmaya başladı. Şimdilik beklemeye aldığım seriyi tamamlandıktan sonra iyi yorumlar okursam bitirebilirim.

İzlediklerim



13 - Machine-Doll wa Kizutsukanai
Machine-doll çizimleri, animasyonu her şeyiyle farklılık vaad eden bir anime görüntüsü ile başladı.Bir kaç bölüm sonra iyi aksiyonun yanına, gizem faktörünü de ekledi. Ancak bu gizemli olaylar bende pek de merak duygusu uyandırmadı açıkçası. Nasıl bir olay olursa olsun Raishin bir şekilde el atacak , bir şekilde gizemi çözecek şeklinde uyguladıkları formül o kadar monotondu ki izlerken dropped'a göndermemek için zor dayandım. Üstüne üstlük Yaya'nın zorlama serviceleri de serinin daha eğlenceli olmasına yardımcı olamadı. Zaten sonunun yarım kalacağını bildiğim için çok önemseyerek izlemedim. Size de izlemenizi pek önermem. 



STB' bende daha izlemeye başladığım ilk bölümden itibaren sanki To Aru Majutsu no Index izliyormuşum hissi yarattı. Genel kurgusu, yapısı Index'le çok fazla benziyor. LN yazarının Index'ten etkilendiği açık ama kurguyu onun kadar başarılı düzenleyememiş. Olayları sanki düşünmeden aklına bir anda gelmişte uydurmuş gibi. Ama Index'e göre başarılı olduğu nokta ise insan ilişkileri. Fan service, komedi gibi öğeler Index'e göre çok daha başarılı olmuş. Özellikle fan service'i çok iyi :) Anime kış sezonunda da devam edecek. Bir üst seviye çıkabileceğini pek sanmıyorum ama şu an ki haliyle kalsa bile sadece iyi ecchisi ve service'i için bile izlenebilir. [++]



Kaliteli animasyon, hafif bir romantizm ve vasat bir senaryo. Kyoani'nin uzun zaman sonra ciddileşmeye çalıştığı Kyokai no Kanata bunu kısmen de olsa başardı ve sezonun izlenebilir animelerinden biri oldu. [+]


Otaku kültürü, göndermeler, harem.  Sonuç: izlenebilir bir komedi alternatifi . [+]



Golden Time, Toradora'nın yazarının elinden çıkan bir romantik komedi. Komedi konusunda güldürdüğü yerler olsa da genel de komik olmayan sahneleri öyle gibi göstermeye çalıştıkları için pek başarılı değil. Romantizm tarafında ise idare eder bir performans sergileyen Golden Time başarılı sayılabilecek bir slice of life örneği. [++]


Severek İzlediklerim



Başarılı ve gerçekçi bir Aşk hikayesi ile sezonun iyilerinden biriydi. Buraya kadar olan hikayenin sadece ilk kısmıymış. İkinci sezon gelme olasılığı yüksek. [+]



7 - Diamond no Ace
Tam anlamıyla Shounen ruhu taşıyan bir spor animesi olan Ace of Diamond bizim pek te bir şey anlamadığımız beyzbol hakkında. Bir bakayım nasılmış diye başladığım seri beni kendine bayağı bağladı. Stereotip Shounen ana karakteri olan Sawamura Eijun'da bir şekilde kendini sevdirmeyi başarıyor. Anime spor'un gerçekçi ve acımasız yüzünü başarılı şekilde yansıtıyor. Hiç bir şeyin hızlıca gelişmediği birden bire takımın yıldız olmayan Eijun'un gelişimine tanıklık ettiğimiz seri bu sezonun güzel yanlarından biriydi. Ace of Diamond yoluna başarılı bir şekilde devam edecek gibi.


İnsanların bir kısmının okyanusta, suyun altında nefes alıp yaşayabildiği ilginç bir fantezi dünyası. Bu dünyada yaşayan 4 tane gencin etrafında geçen seri, insan ilişkileri, toplumsal farklılıklar gibi konular üzerinde durdu. Duygusallığı yansıtmada başarılı olan anime'de ayrıca bir karşılıksız aşk bolluğu yaşanıyor. Şu ana kadar daha çok bir girizgah havasında olan ve ilk yarısını böyle bitiren Nagi no Asukara daha derin, farklı ve fantastik bir yapıya bürünecek gibi görünüyor.(13. bölüme kadar) Anime, beklediğim esas konuya girmeyi, ilerlemeyi yapıp bir üst seviyeye çıkabilecek mi ? Yoksa bu seyir de devamı mı edecek ? Bunu da hep birlikte göreceğiz. [++]



Sezonun en çok beklenilen animelerinden biriydi. Benim çok da sevmediğim tarz da ama kaliteli ve akıcı bir animasyona sahip olan Kill la Kill en az animasyonu kadar akıcı ve saçma senaryosuyla beni hem güldürdü hem de hikayenin gerisini merakla beklememi sağladı. [++]



Bu sezonun en büyük sürprizi. Absürtlüğüyle, saçmalıklarıyla ve göndermeleriyle sizi her an güldürebilecek kısa bir şölen. [+]

Bayıldıklarım


Magi İlk sezonda ki belirsizliğin aksine konusunu ve evrenini açtı. Ana Karakterleri, kendilerini tanımak ve güçlenmek için yollara düştü ve karşımıza yeni karakterler çıkardı. Seri zaten tarihte ki uygarlıklardan iyi fikirler edinmiş ve sağlam bir kurguya sahip. Magi, bu sezon ki performansıyla benim gözümde; her bölümünü merakla bekleten, gelecekte olacağı sezdirilen epik savaşlar için sabırsızlandıran çok başarılı bir Shounen oldu. [++]



Daha önce yazdıklarımın üstüne söyleyebileceğim çok bir şey yok. İzlerken her haftayı iple çektiğim, yaşattığı duygularla kalbimde de güzel bir yer edinen LB - Refrain -, ilk sezonu ile beraber kesinlikle izlenmesi gereken bir yapım. [+]





Ace Of Diamond sporu ne kadar gerçekçiliğiyle, yalınlığıyla ve zorlukları ile yansıtıyorsa Kuroko no Basket tam tersini yapıyor. Nba oyuncularından daha  yetenekli oyuncular, neredeyse doğa üstü güçleri sahip olan mucizevi nesil üyeleri ve oyuncuların kendi özel hareketlerini isimlendirmesi gibi şeyler Kuroko'nun spor animesinden çok sadece basket sahasında geçen bir Shounen'e benzemesine yol açıyor. Bazıları da bu abartılardan dolayı animeyi ağır şekilde eleştiriyor. Evet doğru ilk sezon'un başlarında böyle değildi hatta serinin ortalarında Midorima'nın kendi potasının altından basket atmasıyla ben de şaşırmış ve eleştirmiştim. Ama her şeye rağmen Kuroko'yu izlerken yaşattığı heyecan her şeyi unutturmaya yetmişti. Bu sezon üstüne üstlük mangada güncel de olmama, animede olacak her şey bilmeme rağmen izlerken bu kadar zevk alıyorsam o seri benim için sezonun en iyisi olmayı kesinlikle hak ediyor demektir. [++]

[+] : Yapılmış inceleme.
[++] : Anime tamamlandıktan sonra eklenmiş inceleme.


Gelecekten gelen not: Buradaki animelerin hepsi tamamlandı ve üzerlerinden bayağı bir zaman geçti. O zaman çoğunu tamamlanmamış halleri ile değerlendirdiğim bu seriler için, şu anda yeni bir liste yapmaya kalksam buradakinden çok farklı olurdu. Hatta bahsetmişken hemen yeni bir liste yapayım...

12 - Magi
11 - Strike the Blood
10 - Kyoukai no Kanata
 9  - Outbreak Company
 8  - Golden Time
 7  - Kuroko no Basket
 6  - Kill la Kill
 5  - White Album
 4  - Noucome
 1  - Little Busters / Nagi no Asakura / Diamond no Ace

Yorumlar