Bokura wa Minna Kawaisou


İlkbahar sezonunun en başarılı animesi! Kendisinin bir tık altında sezonun en başarılı ikinci animesi Isshukan Friends gibi, Brains Base stüdyosundan çıkma. Son yıllarda Brains Base’in yaptığı animelerden izlediklerimin neredeyse hepsini çok beğendim. Bazı stüdyolar gibi …öhm -A-1 Pictures - J.C. Staff- öhm… Her sezon 4 - 5 tane anime çıkaralım da para kazanalım derdinde değiller. Yaptıkları işlerde kalite ön planda.

Animelerinde benim özellikle dikkatimi çeken şeyler detaylı çevre çizimleri ve kullandıkları renk paletleri. Bokura wa Minna Kawaisou’da da bariz bir şekilde görüldüğü gibi, çok canlı renk tonlamaları kullanıyorlar. Bu da izleyicinin göz zevkine hitap ediyor. Ben şahsen böyle canlı renkler kullandıkları animelerine görsel olarak bayılıyorum. 


Stüdyo’yu ve teknik kısımları bir kenara bırakıp Bokura wa Minna’ya gelelim. Konuyu büyük ihtimalle çoğunuz biliyorsunuzdur ama kısaca özetliyeyim:

Usa lise hayatını ailesinden ayrı, yalnız başına geçirecektir. Kendisi bu gençlik yıllarını sakin bir şekilde geçirmek istemektedir. Ve bir de mümkünse zarif bir sevgiliyle. Lakin kalacağı öğrenci evindeki garip tipleri görünce sakin bir lise hayatı geçiremeyeceğini anlaması çok uzun sürmez. Usa için bu yurdun tek güzel yanı daha önce okulda görüp etkilendiği, kitaplardan başka şeylere pek ilgi göstermeyen Kawai Ritsu’nun varlığıdır.


Seri genellikle Usa’nın, Kawai’ye yakınlaşma çabaları üzerinden ilerledi. Bu ikisinin dışında yan karakterler de oldukça başarılıydı ve serinin komedi yönüne oldukça fazla katkı verdiler. Özellikle mazoşist-sapık Shiro ve Sürekli aldatılan erkek manyağı Mayuri komedi konusunda büyük rol oynadılar.


Bokura wa Minna Kawaisou, gerçek hayatı yansıtma konusunda oldukça başarılıydı. Romantizm ve komedi dengesi iyi ayarlanmıştı. İnsan ilişkileri ve karakter gelişimleri serinin başarılı yanlarından biriydi.

Dikkat çekici olan şeylerden birisi de Mayuri’nin yaptığı espriler ve göndermelerde çok fazla yetişkin içeriğin yer almasıydı.  Seriyi, romantik olduğunu düşündüğü için izleyebilecek bazı genç kızları tiksindirebilecek seviyede cinsel göndermeler olması beni şaşırttı. Tabi bunların kullanımı öyle aşırı göze batacak seviyede değil. Çok dikkatli izlemeyen birisi bazen ne denmek istediğini fark etmeyebilir bile.


Genel olarak baktığımızda Bokura wa Minna Kawaisou, bana göre kötü olan sezonun en başarılı animesiydi. 

Sonunu yarım bırakmasalardı daha da iyi olacaktı!


























  • Hikaye anlatımı - 8 - Eğlenceli.
  • Seslendirme - 8 - Başarılı.
  • Karakterler - 8 - Komik ve garip karakterler.
  • Sürükleyicilik - 7 - Orta karar.
  • Teknik detaylar - 9 - Harika çizimler. Kaliteli animasyon. Açılış ve Kapanışlar seri ile tam uyumlu.
  • Genel - 8.5 -

Yorumlar

  1. Şu sonları yarım bırakarak neden canımızdan can alıyorlar anlamak mümkün değil :)
    Umarım sıra gelir de izleyebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Hiç sorma ya! Bu sezon yedi anime bitirdim, hepsinin sonu yarım kaldı :)
    Ayrıca yorum yaptığın için teşekkür ederim. Belli bir okuyucu kitlesi olmasına rağmen yorum yapmayı pek sevmiyorlar.
    Her türlü görüş ve eleştiriye açığım. Yine beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. O yorum yapmaya üşenenlerden bütün blog alemi olarak şikayetçiyiz. Ben yorum yapmayı, fikrimi söylemeyi seviyorum çünkü en başta kendim yorum almayı ve fikir duymayı çok seviyorum.
    Kendim beklerken neden önce başkalarına bu mutluluğu yaşatmayayım ki.
    Kısaca : rica ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Rəşid Ələsgərov 陽炎25 Temmuz 2014 03:09

    Sezonun en güzel serisiydi ama nedendir bilinmez bu güzellikte serini iyi çeviri yapan grupların hiç biri yanaşmadı. Ben FFF'ten filan izlemek isterdim ama commie ile idare ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Bende ilk 4 bölümü Commie den izlemiştim ama sonra bir bölüm geç gelince HorribleSubsdan izledim. Ve bence çok daha iyiydi. "-San", "-Kun" gibi saygı eklerini çeviriye aynen aktarmışlardı.
    Mesela Commie'de Usa'nın “Senpai”deyişini Kawai diye çeviriyorlar. Horrible'da ise aynen söylediği şekilde çevirmişler.
    HorribleSubs riplerinin normalde de hakkının yenildiğini düşünen biri olarak, bu seride özellikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  6. Rəşid Ələsgərov 陽炎26 Temmuz 2014 20:16

    senpai yerine kawai yazılması seri boyunca deli etmişdi beni. Horrible çevirisine mutlaka göz atacağım. Bİlgi için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim. Yine beklerim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder